אין כמו יפו בלילות

ישנם חוקרים שסוברים שהשם יפו נגזר מהשורש י.פ.ה. אז נכון שיפו העתיקה יפה, אבל היא יפה אפילו עוד יותר בשעות הלילה. האורות הצהבהבים בין בתי הכורכר שביפו העתיקה, האורות המנצנצים בין בתי הקפה של שוק הפשפשים והשתקפות האורות על הים יוצרת אווירה מיוחדת.

למידע נוסף לחצו כאן

stone old city Jaffa in Tel Aviv at night

אם אתם מעוניינים לטייל ביפו, בייחוד בתקופת הקיץ, מומלץ להתחיל את הסיור בשעות בין הערביים, כאשר החום כבר ירד ובריזה קרירה מתחילה לנשב מהים ולהגיע לתצפית מול הים ותל אביב בדיוק בשעות השקיעה.  

בשעות בערב מתחיל להתעורר לחיים מחדש גם שוק הפשפשים. חנויות ובסטות נסגרות ובמקומם נפתחים בתי קפה ומסעדות. תיירים רבים ממלאים אותם וברחובות מנגנות להקות מוזיקה שונות, ונוצרת אווירה מיוחדת, כייפית ומשוחררת.

למעוניינים להכיר את ההיסטוריה של יפו ולבקר בפינות לא מוכרות של העיר העתיקה מומלץ לקחת סיור מודרך במקום.   

סיורים מודרכים ביפו העתיקה הוא הזדמנות לראות וללמוד על העולם הנסתר של העיר כגון: שער של ארמון מתקופת רעמסס השני, הגדול במלכי מצריים, המעוטר בכתבי מצרי- הירוגלפי ממנו ניתן להבין כיצד התפתח כתב זה לכמעט כל השפות בעולם. פסל התפוז המרחף ממנו נבין כיצד הפכה יפו למרכז עולמי לייצוא תפוזים. וחנות תכשיטים שבמהלך התקנת מזגן נתגלה בה חדר סודי, עגול לגמרי ובו עשרות עתיקות מלפני 3000 שנה ועד ימינו כמעט.

אתרים מומלצים נוספים ביפו העתיקה                                                                                                             

מסגד הים –מסגד קטן שנמצא בטיילת לצד החומות של הים, באזור הצפוני של גן המדרון שמשקיף אל הים.

כנסיית פטרוס הקדוש- כנסייה קתולית פרנציסקנית שנמצאת בכיכר קדומים ביפו בפינה הצפונית של יפו העתיקה. פטרוס הקדוש היה אחד משנים עשר השליחים של ישו והאפיפיור הראשון.

תיאטרון הסימטה- תיאטרון שוליים קטן ואינטימי שהחל דרכו ביפו העתיקה ונמצא שם עד היום, יוצרים רבים התחילו בו את דרכם הראשונה.

כיכר השעון- כיכר זו שוכנת בכניסה ליפו מצד הים, הכינוי הוא בשל השעון שמתנוסס מעל ונבנה לכבוד 25 שנה של השלטון של הסולטאן הטורקי – עבדול חמיד השני.

גן הפסגה וגן המדרון –גנים אלה משתלבים בצורה הרמונית עם הסביבה ואפשר להגיע אליהם מכמה כיוונם. בגנים ניתן להתרשם מחפירות ארכיאולוגיות, מבתים ששוקמו, פסלים סביבתיים, תותחים מתקופת הקרבות של נפוליאון ועוד.

מעוניינים גם לסייר ביפו העתיקה ולהכיר אותה לעומק?  אצלנו בחברת התרבוש תוכלו ליהנות מחוויה רב חושית מרתקת לכל המשפחה. צרו קשר בטלפון 03-5106076 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם ולהרכיב לכם את המסלול המרתק ביותר עבורכם.