להכיר את יפו העתיקה

סיור מודרך ביפו העתיקה מציע למטייל חוויה של טיול בסמטאות צרות בין בתי אבן עתיקים הבנויים זה על גבי זה בין קמרונות וגנים וסיפורים מההיסטוריה רבת השנים שלה. יפו שימשה כנמל הראשי של ירושלים, ותחנת מעבר לעולי הרגל שהיו בדרכם לעיר הקודש. החל מתחילת המאה ה19 כנמל יפו הופכת להיות הנמל הראשי של הארץ. מרכז לייצוא ולייבוא סחורות, שהחשובה שבהם הוא ייצוא פרי ההדר לארצות אירופה. גידול וייצוא ההדרים הופך את יפו לעיר המשגשגת ביותר בארץ ולמרכז כלכלי, עיסקי חברתי ותרבותי החשוב ביותר הם לתנועה הציונית והן לאוכלוסיה הפלסטינית.  מצרים העתיקה, הפלשתים, היוונים, החשמונאים, הרומאים, הביזנטים, הצלבנים, הממלוכים, הטורקים הבריטים והישראלים היו רק חלק מהכוחות שכבשו אותה בשל מיקומה האסטרטגי הטביעו בה את חותמם. סיורים מודרכים ביפו העתיקה יעברו דרך התחנות החשובות בעיר ובנמל ומועברים במספר שפות.

למידע נוסף לחצו כאן

old jaffa

סיור ביפו בשפות שונות

יפו נחשבת למוקד משיכה לתיירים רבים מכל העולם. היא מכילה הרבה סמלים, כנסיות ואתרים מהדת הנוצרית שהחשוב שהם הוא "בית שמעון הבורסקאי" בשל שני סיפורים שקרו בה, המתוארים בברית החדשה: נס שבו אישה בשם טביתה חזרה לחיים וחלום בעל משמעות רבה שחלם פטרוס הקדוש על גג אחד הבתים הנותן לראשונה הסבר להיתר הנוצרי לאכול אוכל לא כשר. ביפו נמצאים כנסיות רבות של זרמים שונים בנצרות, ובכללם שגרירות הוותיקן. בעיר העתיקה נמצאים גם בית כנסת אחד ששימש גם כחאן ומקווה לעולי רגל יהודים שנבנה ב1740, ושלושה מסגדים בכללם המחמודיה-  המסגד הגדול בארץ והשלישי בגודלו בארץ.

יפו של טעמים

יפו ידועה גם בשל המגוון הקולינרי שלה, יש בה ברים, דוכנים, בתי קפה וסיורי טעימות בשוק ובנמל. מאחורי כל דוכן בשוק ובסמטאות של יפו תמיד מסתתרת אנקדוטה מעניינת- מאפי הבצק הבולגריים הידועים, חנות פיצוחים שמתחבאת באחת הסמטאות, רובע יווני עם מטבח טריפוליטאי, מלבי טעים ומרענן, חומסיות רבות, השקשוקות המפורסמות של דוקטור שקשוקה. גלידה מיוחדת, מאפיות ערביות, מסעדות שמשקיפות לים ומגישות מאכלי ים ודגים ועוד.

 

מגיעים לחופשה בתל אביב? מחפשים סיור מרתק למחלקה שלכם בעבודה ? אצלנו בתרבוש תוכלו ליהנות מ-25 מסלולים וסיורים שונים באזורים רבים בעיר.

לפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 03-5106076