סיור בסמטאות יפו העתיקה

יפו העתיקה היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם. גילה מוערך ב4000 שנה, רובה של העיר שוכן מתחת לאדמה וכאשר נסייר בה רוב המבנים שנראה הם מ500 השנה האחרונות (התקופה העות'מאנית) העיר גדושה בסיפורים ואירועים היסטוריים מעניינים. סיורים ביפו העתיקה יכילו בתוכם מגוון אתרים ונקודות ציון כמו מגדל השעון, תחנת הרכבת הראשונה, בית הסוהר והמשטרה העות'מאנית ("הקישלה"), שער הכניסה לעיר (שמורכב מארבעה שערים במסלול מפותל), כיכר קדומים, תיאטרון הסמטה, גשר המשאלות, אתרי חפירות ארכיאולוגיות, כנסיית פטרוס הקדוש, תותחים מתקופת נפוליאון, נמל יפו, שוק הפשפשים ונוף מרהיב לעבר הים ורצועת החוף היפה.

למידע נוסף לחצו כאן

סיור ציורי בסמטאות יפו                                                                                     

במהלך סיור ביפו העתיקה ניחשף לעברה המפואר, נראה היכן עברה, עד לא מזמן, החומה הבצורה שהקיפה אותה ונהנה מנוף המפרץ בגווני כחול ירוק הצופה גם אל העיר תל אביב. בשנות ה60 וה70 שכנו כאן המועדונים הידועים בארץ כגון: אריאנה, כליף, החמאם, נובמבר ועוד. כאן התחילה המוזיקה היוונית בארץ עם אמנים כמו טריפונס ואריס סאן. בסיור נוכל לשמוע על דמויות היסטוריות כגון: רעמסס השני ואמנחותפ שר צבאו, נפוליאון בונפרטה ועל דמויות המופיעות במיתולוגיות של עמים שונים כגון: יונה הנביא ובריחתו מנמל יפו לתרשיש, אנדרומדה, ביתה של קסיופאה המלכה, שנכבלה לסלעים על מנת לרצות את מפלצת הים, ועל שמעון הבורסקאי וחברתו טביתא שמתה שהוחזרה לחיים על ידי פטרוס הקדוש. כל אלה יגלו לנו עומקים חדשים ופרספקטיבה מעניינת על המקום.

העיר העתיקה של יפו משמשת כרובע האומנים ובו גלריות וחנויות של ציורים, תכשיטים ופסלים כגון: מוזיאון ובית מלאכה לצורפות בסגנון תימני, מוזיאון של הפסלת והאמנית אילנה גור, תיאטרון הסמטה. נוכל לרדת מתחת לאדמה לחפירות ולמרכז המבקרים של כיכר קדומים. אחד המקומות המדליקים בעיר הוא שוק הפשפשים. השוק הוא שילוב נחמד של ישן וחדש, עם עשרות בתי קפה, מסעדות, חנויות עתיקות, דוכנים ובסטות רחוב בהמולה נחמדה ולא מסודרת מידי. בלילה שוק הפשפשים מתעורר מחדש והסמטאות מתמלאות באורות קטנים, הופעות מוזיקה ותיירים.  

נמל יפו                                                                                                                        

למרגלותיה של העיר העתיקה, בסיום גרם המדרגות הרב שבו תרדו, שוכן לו נמל יפו העתיק והמשופץ. לכאן אפשר להגיע כדי לנשום את ריח הים מקרוב ולהרגיש את רסס המים. לאורך הנמל יש מסעדות ובתי קפה, תיאטראות ומרכזי תרבות בהם תוכלו לבקר וגם אם תחפצו תוכלו לשוט בסירה.

רוצים גם לבקר ביפו העתיקה ולזכות בסיור שלא תשכחו? רוצים להפתיע את בן זוג או בת זוג בניחוח "יפויי" ואנקדוטות היסטוריות? אצלנו בתרבוש תוכלו למצוא את המסלול שלכם או אפילו לרקום אחד משלכם ואנו רק נביא את התוכן שהוא בעצם מה שחשוב.

stone old city Jaffa in Tel Aviv at night